Przejdź do głównej zawartości

Dubbeltówka Cieszyńska

Dubbel Cieszyński - Czesław Dziełak (dubbel)



Opis: 18 BLG; alk. 8,5 % ; IBU 17

Zapach: mocny winny aromat; nuty śliwkowe; trzcina cukrowa; słodki zapach


Smak: nuta śliwkowa; rum; estrowy smak; mocny smak alkoholu; goryczka słaba; przypomina wino musujące


Kolor: ciemna miedź; brunatny



Piana: drobne pęcherzyki; kolor ecru; szybko opada








Cena: kupowałem w różnych sklepach, raz płaciłem 4 zł a innym razem 8 zł

Tak prezentuje się kapsel.



Zeszłorocznego Grand Championa 2014 piłem w grudniu od razu po premierze w sklepach Tesco. Udało mi się wyrwać jedną butelkę. Kilka dni później kupiłem jeszcze kilka butelek w sklepie specjalistycznym dlatego podałem różne ceny. W Tesco dubbel zszedł jednego dnia. Przyznam sięszczerze, że jest to moje pierwsze piwo z tego typu i od razu mi posmakowało. Uwielbiam słodkie piwa. Przemawia do mnie szczególnie ten winny - śliwkowy aromat mieszający się ze smakiem alkoholu. Coś jak słodkości. Piwo posiada chyba jedną z najbardziej ułożonych etykiet. 



Wszystko jest czytelne. Nie trzeba wodzić wzrokiem po całej etykiecie żeby się dowiedzieć np. o ilości alkoholu. Największe wrażenie robi podpis Pana Czesława Dziełaka. 



Zostawiłem sobie jeszcze kilka buteleczek tego zacnego trunku żeby go spróbować gdy się przegryzie za rok może dwa.


Gdy słyszę słowo dubbel to nie wiem dlaczego kojarzy mi się z tańcem. Szukałem kawałka który przedstawiłby taniec, moc i kilka rodzajów muzycznych (podobnie jest z tym piwem, łączy w sobie np. słodycz z mocnym smakiem alkoholu). Myślałem, myślałem i wymyśliłem. Przed państwem Diablo Swing Orchestra !!!



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czelendż jego mać!!!

  Ostatnio zostałem nominowany do wzięcia udziału w "22 pompki". Osobiście podchodzę sceptycznie do wszelakich tego typu akcji, ale postanowiłem wam opisać kilka ostatnich, podobno modnych. Było już Ice Bucket Challenge , a teraz zrobił się boom na wspomniane "22 pompki", "Manequin Challenge" oraz popularna w Anglii akcja "Movember". Każdy akapit będę kończył celowo pytaniem "Ma to sens?", na które postaram się odpowiedzieć w podsumowaniu.     Akcja 22 pompki na samym początku miała wspierać żołnierzy poszkodowanych w misjach bojowych . Zrodziła się w Stanach Zjednoczonych kilka lat temu. Głównym celem akcji było zwrócenie uwagi na PTSD czyli zespół stresu pourazowego. Duża część żołnierzy ma problemy adaptacyjne ze względu na długą rozłąkę z rodziną lub normalnym życiem.  Jej pomysłodawcę zainteresowały dane, podobno co godzinę żołnierz który służył w Iraku lub Afganistanie popełnia samobójstwo. Po jakimś czasie akcja przerodziła

On TAPe vol. 24

ZAPRUDER URATSAKIDOGI MAŁPA ŻYWIOŁAK Ciekawostka: W teledysku pojawia się PiwoWarownia :) ! NARRENWIND SOEN

Karczoch w służbie kraftowej wątroby

   Karczoch to nie tylko dziwnie wyglądająca roślina, ale też zbiór cennych witamin i składników mineralnych i związków przeciwutleniających. Roślina pochodzi z rejonu Morza Śródziemnomorskiego, ale obecnie jest uprawiana na całym świecie.  foto by pixabay.com    Wygląda trochę jak przerośnięta szyszka chmielu. Dorasta do 2 metrów, a jej liście mogą mieć nawet do 30 cm szerokości i 70 cm długości. Dostarczają witaminy antyoksydacyjne (A, C, E), niacynę, żelazo, potas, magnez, wapń, błonnik.  foto by pixabay.com    Karczoch chroni wątrobę przed uszkodzeniami oraz pomaga w jej regeneracji. Usuwa toksyny z organizmu, obniża cholesterol i wspomaga trawienie.  Dzieje się tak dzięki cynarynie, która tworzy się w czasie ekstrakcji rośliny. foto by pixabay.com foto by pixabay.com    Od jakiegoś czasu zacząłem mieć straszne kace żołądkowe. Większa ilość spożytego alkoholu i od razu na drugi dzień ból brzucha, rozwolnienie i ogólnie kiepskie samopoczucie. O tej magiczn