Przejdź do głównej zawartości

Karczoch w służbie kraftowej wątroby

   Karczoch to nie tylko dziwnie wyglądająca roślina, ale też zbiór cennych witamin i składników mineralnych i związków przeciwutleniających. Roślina pochodzi z rejonu Morza Śródziemnomorskiego, ale obecnie jest uprawiana na całym świecie. 
foto by pixabay.com
   Wygląda trochę jak przerośnięta szyszka chmielu. Dorasta do 2 metrów, a jej liście mogą mieć nawet do 30 cm szerokości i 70 cm długości. Dostarczają witaminy antyoksydacyjne (A, C, E), niacynę, żelazo, potas, magnez, wapń, błonnik. 
foto by pixabay.com
   Karczoch chroni wątrobę przed uszkodzeniami oraz pomaga w jej regeneracji. Usuwa toksyny z organizmu, obniża cholesterol i wspomaga trawienie. Dzieje się tak dzięki cynarynie, która tworzy się w czasie ekstrakcji rośliny.
foto by pixabay.com

foto by pixabay.com

   Od jakiegoś czasu zacząłem mieć straszne kace żołądkowe. Większa ilość spożytego alkoholu i od razu na drugi dzień ból brzucha, rozwolnienie i ogólnie kiepskie samopoczucie. O tej magicznej roślinie i jej właściwościach dowiedziałem się od mojego dobrego przyjaciela (Bartek pozdrawiam). Podjąłem decyzję i zacząłem stosować. Powiem szczerze, że najgorszy był pierwszy tydzień. Sraczka, sraczka i jeszcze raz sraczka, a w między czasie byłem na Beer Geek Madness. Oi działo się. Na samym początku stosowania organizm zaczął się oczyszczać z wszystkich gówien które siedziały w wątrobie. Możliwe, że tylko mój organizm tak zniósł kurację szokową, bo z tego co pamiętam to u mojego kolegi przebiegło to zupełnie inaczej. Bez rewolucji żołądkowych. Poza tym na ulotce piszą, że może pobolewać brzuch i luźny stolec. Później było już tylko lepiej. Człowiek czuł się lżejszy niż jest w rzeczywistości, poprawiło mi się samopoczucie. Nadszedł też czas na wypróbowanie cudownej mocy karczocha, czyli imprezkopopijawa. W sumie to nie pamiętam już co tam wypiłem, ale było tego na pewno dużo i kilka różnych trunków (wino, wódka, piwo). Gdy na drugi dzień otworzyłem oczy i nic mnie nie bolało, to poczułem się jak w raju. Niekacowym raju. Poza małym kapciem w gębie obyło się bez żadnych dolegliwości. Jak przyjmować wyciąg z karczocha? To bardzo proste. Wystarczy jedna tabletka dziennie przed posiłkiem. Ta wspaniała roślina ma też jak już wcześniej wspomniałem właściwości obniżające cholesterol. Zbiłem go tak dobrze, że aż lekarz się dziwił.

   Jeżeli ktoś z was ma ciężkie kace żołądkowe, problemy z niestrawnością czy zgagą, to polecam karczochy i wyciąg z nich. Oczywiście nie każdy może je spożywać. Odradzam to osobom chorym na kamicę nerkową i tym którzy są na nią uczuleni.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czelendż jego mać!!!

  Ostatnio zostałem nominowany do wzięcia udziału w "22 pompki". Osobiście podchodzę sceptycznie do wszelakich tego typu akcji, ale postanowiłem wam opisać kilka ostatnich, podobno modnych. Było już Ice Bucket Challenge , a teraz zrobił się boom na wspomniane "22 pompki", "Manequin Challenge" oraz popularna w Anglii akcja "Movember". Każdy akapit będę kończył celowo pytaniem "Ma to sens?", na które postaram się odpowiedzieć w podsumowaniu.     Akcja 22 pompki na samym początku miała wspierać żołnierzy poszkodowanych w misjach bojowych . Zrodziła się w Stanach Zjednoczonych kilka lat temu. Głównym celem akcji było zwrócenie uwagi na PTSD czyli zespół stresu pourazowego. Duża część żołnierzy ma problemy adaptacyjne ze względu na długą rozłąkę z rodziną lub normalnym życiem.  Jej pomysłodawcę zainteresowały dane, podobno co godzinę żołnierz który służył w Iraku lub Afganistanie popełnia samobójstwo. Po jakimś czasie akcja przerodziła

On TAPe vol. 22

Primordal - Exile Amongst The Ruins Przyjemne dla ucha heavy metalowe granie z elementami dooma i blacka. Płyta do kilkukrotnego słuchania, ponieważ od razu raczej nikt się w niej nie zakocha. Najpierw męczy perkusja (moim zdaniem mocno schowana pod wokalem i gitarami), surowość oraz strasznie patetyczny wokal. Przy kolejnym odsłuchu człwiek zaczyna myśleć: "cholera, a może taki był zamysł zespołu" i puszcza play jeszcze raz. Jest to 9 studyjny krążek irlandzkiej grupy, ale jak do tej pory nigdy o nich nie słyszałem. SZOK!!! Mongol - The Return Trzecia płyta kanadyjskiego zespołu grającego folk metal z elementami death metalu. Jest przesycona dźwiękami mandoliny, pianina oraz innych "orkiestrowych" instrumentów, co robi ogromne wrażenie i zachęca do katowania płyty kolejny raz. Obowiązkowa pozycja dla fanów kapel podobnych do Fintrolla. For I Am King - I Od razu napiszę, że "laska na wokalu". Jeżeli nie trawisz wokalistek wśr