Przejdź do głównej zawartości

Bardzo długi weekend majowy

Weekend majowy spędziłem we Wrocławiu. Muszę przyznać, że jest to bardzo piękne miasto. Tysiące bocznych uliczek skrywa wiele tajemnic. Bardzo przypominało mi Pragę. Odwiedziłem Kontynuację oraz Browar Stu Mostów. Najbardziej do gustu przypadło mi to drugie miejsce. 
Browar Stu Mostów znajduje się lekko na uboczu, około 30 minut na piechotę od "centrum". Bardzo klimatyczne miejsce. Jak widać na zdjęciach jest bardzo dużo miejsca. W tle gra z tego co pamiętam coś w typie jazzu, co zajebiście umila picie piwa. Obsługa potrafi rewelacyjnie doradzić piwo, szczególnie komuś kto ma małe pojęcie (sprawdziłem). Gdy już się znudzimy towarzystwem, możemy obejrzeć jak wygląda browar od środka. Dla kilku moich znajomych ważną rzeczą była kuchnia. Tu również się nie zawiedliśmy. Do wyboru był antrykot, pączki z rybą, coś tam jeszcze, coś tam jeszcze. My wybraliśmy precla z musem serowym zmiksowaną cebulą i czymś jeszcze. Było pyszne. Na kranach oczywiście piwa z BSM i Camp Bavaria.














Kontynuacja ma swoje uroki(miła obsługa i bardzo ciekawa lista piw do wyboru, każdy sobie coś znajdzie). U nas furorę robiła Mera IPA oraz Milkołak z Browaru Reden. Niestety najbardziej przeszkadzał mi  ten klaustrofobiczny rozkład stolików, hipsterzy i ludzie pijący najtańsze piwo bo tylko na takie ich stać.

W Dreźnie wskoczyłem do Freiberger Schankhaus na Schwarzbiera. Niestety był zakaz robienia zdjęć w środku.

Na koniec odwiedziłem Czeski Festiwal Piwa w Pradze. Powiem szczerze, że jestem trochę zawiedziony tą imprezą. Miało być bardzo wielu wystawców, przynajmniej tak sugeruje strona www. Niestety nie. Wchodząc musimy przejść przez ogromny namiot sponsorski, czyli Krusovice (Sikuvice). Siedzieli tam tylko Ruscy i inni obcokrajowcy. Czesi i coś wiedzący amatorzy piwa omijają to miejsce szerokim łukiem. W mniejszych namiotach mamy do wyboru inne piwa. Tak dobrze czytacie piwa nie wystawców. Wyglądało to tak, jakby Krusovice wykupiły beczki z piwem od np. Pivovaru Nomad lub Pivovaru Frankie i je sprzedawało. Dziwna praktyka i moim zdaniem mało się sprawdzająca, ponieważ obsługa nie wie co sprzedaję i nie doradzi. Ja, jechałem tam z całą listą piw. Na festiwalu spróbowałem jedynie trzech. Byłem pierwszego dnia i dlatego takie pustki.






Przed festiwalem wskoczyliśmy coś zjeść do pobliskiego lokalu gdzie wypiłem pszenicznego Hoegaardena z limonką. Fajne połączenia smaku i aromatu.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czelendż jego mać!!!

  Ostatnio zostałem nominowany do wzięcia udziału w "22 pompki". Osobiście podchodzę sceptycznie do wszelakich tego typu akcji, ale postanowiłem wam opisać kilka ostatnich, podobno modnych. Było już Ice Bucket Challenge , a teraz zrobił się boom na wspomniane "22 pompki", "Manequin Challenge" oraz popularna w Anglii akcja "Movember". Każdy akapit będę kończył celowo pytaniem "Ma to sens?", na które postaram się odpowiedzieć w podsumowaniu.     Akcja 22 pompki na samym początku miała wspierać żołnierzy poszkodowanych w misjach bojowych . Zrodziła się w Stanach Zjednoczonych kilka lat temu. Głównym celem akcji było zwrócenie uwagi na PTSD czyli zespół stresu pourazowego. Duża część żołnierzy ma problemy adaptacyjne ze względu na długą rozłąkę z rodziną lub normalnym życiem.  Jej pomysłodawcę zainteresowały dane, podobno co godzinę żołnierz który służył w Iraku lub Afganistanie popełnia samobójstwo. Po jakimś czasie akcja przerodziła

On TAPe vol. 24

ZAPRUDER URATSAKIDOGI MAŁPA ŻYWIOŁAK Ciekawostka: W teledysku pojawia się PiwoWarownia :) ! NARRENWIND SOEN

Karczoch w służbie kraftowej wątroby

   Karczoch to nie tylko dziwnie wyglądająca roślina, ale też zbiór cennych witamin i składników mineralnych i związków przeciwutleniających. Roślina pochodzi z rejonu Morza Śródziemnomorskiego, ale obecnie jest uprawiana na całym świecie.  foto by pixabay.com    Wygląda trochę jak przerośnięta szyszka chmielu. Dorasta do 2 metrów, a jej liście mogą mieć nawet do 30 cm szerokości i 70 cm długości. Dostarczają witaminy antyoksydacyjne (A, C, E), niacynę, żelazo, potas, magnez, wapń, błonnik.  foto by pixabay.com    Karczoch chroni wątrobę przed uszkodzeniami oraz pomaga w jej regeneracji. Usuwa toksyny z organizmu, obniża cholesterol i wspomaga trawienie.  Dzieje się tak dzięki cynarynie, która tworzy się w czasie ekstrakcji rośliny. foto by pixabay.com foto by pixabay.com    Od jakiegoś czasu zacząłem mieć straszne kace żołądkowe. Większa ilość spożytego alkoholu i od razu na drugi dzień ból brzucha, rozwolnienie i ogólnie kiepskie samopoczucie. O tej magiczn